Home | Ghiduri si tutoriale | Mecanica jocului: Matchmaking.
Magazin Tricouri

Mecanica jocului: Matchmaking.

Incepand de astazi, in fiecare duminica va aparea cate un articol dintr-o serie de articole bazate pe mecanica jocului. Astazi o sa vorbim despre matchmaking, cheia jocului cand vine vorba despre batalii. Cu ajutorul sau sunt create echipele, si este principalul factor care influenteaza o lupta.

 

1. Matchmaking.

Selectia echipelor pentru bataliile random se face dupa cateva criterii. Fiecare batalie are propriul ei tier, iar pentru a exista un balans intre cele doua echipe este nevoie de cateva restrictii aditionale si greutatea specifica a vehiculului, despre care vorbim mai tarziu. Nu se iau in considerare statisticile jucatorului atunci cand un meci este creat.

1.1 Battle Tiers.

Asadar, atunci cand vreti sa intrati cu un tanc intr-o lupta, trebuie sa cunoasteti ce battle tiers suporta acesta. Pentru asta v-am pregatit mai jos o diagrama, insa aceasta este facuta in general, asadar unele tancuri ca de exemplu cele premium pot avea battle tier diferit fata de cel prezentat mai jos, iar ca exemple sunt FCM 50T, JagdTiger 8,8, Type 59, T26E4 Super Pershing, tancuri care pot intalni intr-o lupta maxim tier 9, insa si tancuri ca PZ B2 care are battle tier maxim 4, asadar va fi intodeauna top tier, asa cum puteti vedea in diagrama numarul 2. O greseala pe care playerii o fac foarte des, este sa confuze tier-ul tancului cu battle tier-ul. Pentru a putea introduce intr-un meci light tancuri de tier 8 si tancuri de tier 9 si 10, Wargaming a introdus in sistemul de matchmaking si battle tier-ul 11, asadar el nu este tot una cu tier-ul tancului, deoarece in joc nu exista tancuri de tier 11. Asa cum puteti vedea mai jos, in general tancurile usoare incepand cu tier IV, au un matchmaking de +3 in timp ce tancurile grele, medii sau distrugatoarele de tancuri au doar +2.

644px-Matchmaking_Chart657314c1c318fd69ae0554e0cd4ae6f7

1.2 Greutatea vehiculelor

Asa cum spuneam mai sus, atunci cand matchmaking-ul are numarul de tancurile necesare pentru a creea o batalie el incearca sa formeze doua echipe pentru acea batalie. Pentru asta, fiecarui vehicul ii este atribuita o greutate iar matchmaking-ul incearca sa pastreze acea greutatea cat mai egala pentru ambele echipe. Greutatea este data de tierul si tipul vehiculului, iar pentru cateva vehicule exista restrictii speciale.

Mai jos aveti cateva informatii despre greutatea vehiculelor si cum este ea calculata:

  • Greutatea pe tier-ul vehiculelor, dupa cum urmeaza:
    • Tier 10: 100
    • Tier 9: 60
    • Tier 8: 40
    • Tier 7: 27
    • Tier 6: 18
    • Tier 5: 12
    • Tier 4: 8
    • Tier 3: 5
    • Tier 2: 3
    • Tier 1: 2
  • Greutatea pe tipul vehiculelor, dupa cum urmeaza:
    • Toate tancurile grele si TD-urile primesc 20% extra greutate.
    • Tancurile medii de tier 9 si 10 primesc 20% extra greutate.
    • TD-urile de tier 8,9 si 10 primesc 20% extra greutate.
    • Tancurile usoare de tier 6,7 si 8 primesc 20% extra greutate.
  • Greutati individuale:
    • M24 Chaffee este ponderat ca un tanc nivel 6.
    • The  Pzkpfw 38H735F “Hotchkiss” este un tanc de tier 2 cu  233% extra greutate, cu 7 puncte pondere aproape de tier 4,dar are aceelasi battle tier ca tancurile usoare de tier 2.
    • Comet este ponderat ca un tanc greu.
    • M4A3E2 Super Jumbo este ponderat ca un tanc greu.
  • Restrictii speciale:

    • Numarul vehiculelor asemanatoare in echipa adversa nu poate fi mai mare decat 1, exceptand vehiculele care sunt in pluton
    • In trecut, numarul vehiculelor SPG in echipa adversa nu putea fi mai mare decat cu 1 decat vehiculele SPG din echipa ta, insa din update-ul 0.7.4 aceasta regula nu mai este valabila.
    • Greutatea totala a artileriilor intr-o echipa nu poate depasi 25% din greutatea totala a echipei.
    • Greutatea totala a vehiculelor top-tier nu poate depasi cu mai mult de 25% din greutatea echipei.
    • In general, greutatea nu difera cu mai mult de 10%, insa nu se stie daca este ceva fix.
  • Scoutii:
    • In versiunea 8.5 a fost planificata o modificare a mm-ului pentru tancurile usoare. Regula a fost introdusa pentru a nu mai exista probleme de -20/+20 greutate intre vehiculele de tip usor din ambele echipe, astfel echipele avand un numar cel putin egal cu +1/-1 de tancuri usoare.
    • Urmatoarele vehicule sunt marcate ca scouti:

Urmatoarele vehicule sunt marcate ca tancuri usoare:

  • USSR: T-50, MT-25, LTTB, T54 ltwt.
  • Germania: Pz.Kpfw. 38 (t) n.A., Pz.Kpfw. II Luchs, VK 16.02 Leopard, VK 28.01, Spähpanzer SP I C, Spähpanzer Ru 251
  • Statele Unite: M5 Stuart, M24 Chaffee, T21, T37, T71, M41 Walker Bulldog, T49
  • Franta: ELC AMX, AMX 12 t, AMX 13 75, AMX 13 90
  • China: M5A1 Stuart, 59-16, WZ-131, WZ-132

Chiar daca vehiculele sunt stoc sau echipate full, chiar daca au module sau nu, chiar daca au skill-uri pe echipaj sa nu, matchmaking-ul va fi acelasi.

1.3 Tier-ul vehiculului

Tier-ul vehiculului nu este luat in considerare cand este creata batalia.Este doar o conceptie gresita a playerilor. Exemplu, dupa regurile curente un tanc mediu de tier 8 poate intalni in joc un tanc greu de tier 7, tier-ul unui tanc fiind doar pentru a stabili battle tier-ul.

Insa, tancurile top tier din meci vor avea aceeasi clasa, asta pentru a pastra o balanta.

1.4 Plutoanele

IMPORTANT: Daca esti in pluton, tot plutonul va fi introdus in batalie in functie de battle tier-ul celui mai mare tanc din pluton. Asta poate produce neplaceri, mai ales la tier mic. De exemplu un tanc usor de tier 4 poate intra in batalii cu de tier 7 in timp ce un tanc mediu de tier 4 poate intra in batalii de maxim tier 6, asta insemnand ca tancul usor va fi cel care va influenta battle tier-ul.

Cel mai bun exemplu este atunci cand vedeti meciuri de tier 10 in care se regasesc si tancuri de tier 1, tier 2 sau alt tier mult mai mic, asta datorita neatentiei jucatorilor.

 

1.5 Restrictiile de harti

Bataliile standard de tier 1 si 3 au loc intr-un mic set de harti din toate cele disponibile in joc.Asta deoarece noii jucatori au nevoie de acomodare cu jocul, iar un rulaj prea mare ar hartilor nu este tocmai placut, deoarece este nevoie de timp pentru a invata o harta. Exceptand harta Karelia, restul au dimensiuni mai mici de 600x600m sau 800×800 tocmai pentru a adjusta jocul la tier mic.

  • Bataliile de tier 1 si 2 vor avea loc pe hartile:
    • Malinovka
    • Himmelsdorf or Winter Himmelsdorf
    • Komarin (din 9.2)
    • Mines
    • Province
  • Bataliile de tier 3 vor avea aditional urmatoarele harti:
    • Karelia
    • Prokhorovka
    • Ensk
  • Province este limitata de la tier 1 pana la tier 3.
  • Harta Widepark este limitata de la tier 4 pana la tier 6.

Toate celelalte batalii vor primii harti random, insa hartiile care sunt adaugate recent in joc au un coeficient prin care ele sunt rejucate mai des fata de cele deja existente.

IMPORTANT: .Toate hartile pentru bataliile de tier 1-3 sunt selectate ca harti de vara, deci niciodata nu o sa vezi o harta de iarna sau desert, deci pentru inceput nu este necesar sa cumperi un camuflaj de iarna sau desert, fiind o simpla pierdere de bani.

Despre restrictiile hartilor pentru modurile de joc, harti noi, hartile scoase din joc, hartile disponibile la bataliile pe echipe o sa vorbim in viitorul apropriat.

Articol scris de  KoKoLyNo.

Comentarii

comentarii