Jump to content
Emil

WW III

Recommended Posts

A inceput Al 3-lea razboi mondial?

 

Astazi, 24.11.2015, aviata turca a doborat un bombardier rusesc SU-24! Ambii piloti s-au catapultat dar au fost capturati de rebelii sirieni (aliati ISIS). Avand in vedere ca Turcia este aliat SUA, bla bla bla, totul se tine in lant. Asta a fost "scanteia"?

 

Eu zic ca-i groasa rau...

 

https://www.youtube.com/watch?v=ycz06HZrplQ

Share this post


Link to post

Unul din cei doi piloti, gasit de rebelii sirieni (aliati ISIS), este mort:

 

Share this post


Link to post

A inceput Al 3-lea razboi mondial?

Astazi, 24.11.2015, aviata turca a doborat un bombardier rusesc SU-24! Ambii piloti s-au catapultat dar au fost capturati de rebelii sirieni (aliati ISIS). Avand in vedere ca Turcia este aliat SUA, bla bla bla, totul se tine in lant. Asta a fost "scanteia"?

Eu zic ca-i groasa rau...

https://www.youtube.com/watch?v=ycz06HZrplQ

Hai sa batem in toate lennele posibile si sa ne rugam ca o vor da la pace. Nu de alta dar strang gold si astept reducerile de Craciun, sincer as vrea sa stau acasa in perioada aia :-!. Poate se vor linisti , ca nu va fi bine pt ABSOLUT nimeni.

Share this post


Link to post

pilotii au fost capturati  de al -nusra  aripa al qaeda  din siria nu de SI......si nu incepe nici un razboi acuma e prea devreme

Share this post


Link to post

Unul din cei doi piloti, gasit de rebelii sirieni (aliati ISIS), este mort:

 

rebeli sirieni nu sunt aliati ISIS  ... SI nu au aliati in siria se bat cu toata lumea

 

 

 

si in provincia latakia  din syria  se bat fortele iraniene,militile shiite libaneze si cea mai ramans din armata siria cu o alianta a rebelilor condusa de al nusra sub denumirea   arma de cucerire ( armata  fatah  daca traduci cuvant cu cuvant) + turkmeni sirieni + FSA (free syrian army)

Share this post


Link to post

Las` ca nici cu rusii nu mi-e rusine. E a doua oara(oficial) cand incalca spatiul aerian turcesc. Prima oara cu doua rachete de croaziera si acum cu avionul.

 

PS. Nu stiu de ce, dar cred ca incep sa sufar de platfus.

Share this post


Link to post

Faptul ca avionul a fost doborat in spatiul aerian turc sau sirian, inca nu s-a stabilit cu exactitate. Tot mai multe articole arata ca trecerea peste spatiul aerian turcesc nu a durat mai mult de 1 min.

 

Ignorand acest aspect, d-nul analist militar Valentin Vasilescu (fost comandant adjunct al aeroportului Otopeni), arata ca Turcia a facut un mare abuz. Citez (va rog sa aveti rabdare sa cititi tot articolul):
 

Avionul rusesc Su-24 a fost doborît în teritoriul sirian la 1 km de granita, de un avion F-16 C turcesc, cu o racheta aer-aer AIM-120 AMRAAM, cu raza de actiune dincolo de raza vizuala (70-105 km ). Doborîrea a avut loc dupa ce Su-24 si-a îndeplinit misiunea de bombardament, asupra unor tinte terestre din guvernoratul Latakia din Siria si se întorcea la baza aeriana Hmeimim. În acest caz, legile internationale privind spatiul aerian si tratatele internationale pe care Turcia le-a ratificat, au fost încalcate în mod grosolan.

Una din situatiile în care se considera ca o aeronava utilizeaza neautorizat spatiul aerian al unui stat semnatar al Convetiei de la Chicago, este intrarea în spatiul aerian, al acestui stat, fara a avea autorizarea data de organele în drept ( autoritatea aeronautica civila pentru aeronavele civile si ministerul Apararii pentru cele militare ). În acest caz se monitorizeaza de la sol pozitia aeronavei, încercînd identificarea acesteia si stabilirea legaturii radio pentru transmiterea informatiilor si dispozitiilor catre echipajul aeronavei.

În cazul imposibilitatii stabilirii legaturii radio cu aeronava care continua sa utilizeze neautorizat spatiul aerian al unui stat sau în cazul în care echipajul nu executa dispoztiile, primite de la organele de trafic aerian, urmeaza interceptarea acesteia, cu aeronave militare. Scopul interceptarii este identificarea vizuala a aeronavei care utilizeaza neautorizat spatiul aerian, dirijarea si însotirea acesteia în afara spatiului aerian, al statului respectiv.

Daca si dupa ce s-au parcurs acesti pasi, aeronava refuza intrarea în legalitate, avioanele de interceptare pot executa foc de avertisment, împotriva aeronavei care utilizeaza neautorizat spatiul aerian, al unui stat. Focul de avertisment se executa exclusiv cu armamentul artileristic ( în cazul F-16 turcesc cu tunul de bord M61A1-Vulcan, cal. 20mm ) pentru atentionarea echipajului aeronavei care utilizeaza neautorizat spatiul aerian, fara ca aceasta sa fie lovita. Daca si dupa executarea focului de avertisment, echipajul aeronavei refuza intrarea în legalitate, adica schimbarea directiei de zbor pentru a iesi din spatiul aerian, în care nu este autorizata, avioanele militare interceptoare executa foc de nimicire.

Pe scurt, aeronavele care încalca spatiul aerian al unui stat, sunt identificate vizual si escortate în afara acestuia, de avioane de vînatoare. Doar cînd nu se supun si prezinta un pericol iminent, atunci se ia decizia doborîrii lor. Pe întreg zborul, avionul rusesc s-a aflat doar 10-20 secunde în spatiul aerian al Turciei, într-o zona muntoasa, unde granita are multe sinuozitati si este greu de reperat vizual, de la mare înaltime. Din imaginile radarelor aviatiei turce se observa ca avionul Su-24 rusesc a zburat paralel cu granita turco-siriana, neexistînd nicio intentie de patrundere frontal, în adîncimea spatiului aerian al Turciei si ca în momentului decolarii avioanelor de vînatoare turcesti, avionul rusesc Su-24 lansase bombele din grinzile de pe aripi si era neînarmat. În imagine, linia rosie este traiectoria avionului Su-24, linia gri arata evolutia avioanelor de interceptare F-16 C turcesti. Granita Siriei cu Turcia fiind colorata în albastru.

Radar-trak-Turkey.jpg

Ca fost pilot de vînatoare pot spune ca între pilotii militari, indiferent caror tari sau tratate apartineau, exista întotdeauna un spirit cavaleresc, solidaritate si respect reciproc. Pilotul turc care a doborît acest avion Su-24 rusesc este un las. El n-a executat identificarea vizuala a avionului rusesc si n-a executat focul de avertisment cu tunul de bord. Dupa manevra de urcare la înaltimea de la care radarul avea bataie maxima, pilotul turc a încadrat avionul rusesc ( aflat la cel mai probabil la 60 km ) si a lansat racheta AIM-120 AMRAAM. Un adevarat pilot de vînatoare n-ar fi doborît niciodata un avion inferior si neînarmat, care nu evolua pe drumul de întîlnire cu el, ci perpendicular, de la stînga la dreapta si nu reprezenta nicio amenintare pentru Turcia.

Profitînd de slabiciunea autoritatilor siriene, confruntate cu un razboi civil, în iunie 2012, Turcia a mutat unilateral granita turco-siriana cu 8 km la sud, în teritoriul Siriei. Motivînd aceasta revizuire ilicita, prin necesitatea unui spatiu tampon prin intermediul caruia, teritoriul Turciei sa fie mai bine aparat de infiltarea teroristilor islamisti care actioneaza în Siria.

Dodificarea de granita a Turciei, nerecunoscuta de ONU, a fost acceptata tacit de aliatii ei din NATO ( SUA, Spania, Olanda, Germania ) care si-au trimis baterii de rachete AA Patriot în sudul Turciei, pentru a acoperi aceasta zona tampon. Plecînd de la aceasta ocupare abuziva de catre Turcia a unei parti din teritoriul Siriei, ma întreb daca doborîrea avionul rusesc Su-24 care evolua exact în acest spatiu tampon, nu a fost o provocare planuita minutios de pesedintele Erdogan ? Cu scopul de a angrena NATO într-o confruntare militara cu Rusia.

Share this post


Link to post

Exact,nu s-a specificat daca a fost vreun foc de avertisment sau daca macar au avut intentia de al escorta,mai ales ca avionul rusesc era dotat doar cu bombe(pe care oricum nu le mai avea in momentul ala) si intr-o confruntare cu directa cu avioanele de vanatoare ale turcilor nu ar fi avut nici o sansa,asta era de inteles din partea pilotilor turci si logic din partea celor care au dat ordinul,pilotii turci au executat un ordin dat de la sol,un ordin care in cazul acela vine doar de la cei mai mari,ex.presedintele.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post

Pe evz, parca, am citit ca avionul rusesc a fost somat sa paraseasca spatiul aerian turcesc timp de 5-6 minute. 

Degeaba baga la inaintare ca s-a prabusit la sirieni pentru ca avionul zbura la altitudinea de 6 km si nu avea cum sa se prabuseasca exact perpendicular pe teritoriul turcesc....a urmat si el o traiectorie oblica.

Share this post


Link to post

Imaginea postata mai sus (o gasesti in mai multe gazete) e data publicitatii de pe radarele turcesti. Se vede clar ca buna ziua ce intentii a avut Su-24... Calculele specialistilor arata ca acea mica portiune din teritorul turcesc a fost strababuta in mai putin de 1 min.

 

Dar daca ignoram totul, se pare ca SUA si-a luat mana de pe Turcia (au condamnat doborarea avionului), iar planurile turcilor, oricare ar fi fost alea, au cam fost date peste cap.

Share this post


Link to post

Am citit undeva ca doborarea bombardierului rusesc ar fi un raspuns la cele peste 1.000 cisterne cu petrol care au fost distruse de aviatia rusa. Acele cisterne apartin corporatiei BMZ (condusa de fiul lui Erdogan) care transporta petrol de la rafinariile sub controlul ISIS spre Turcia... E petrolul vandut la juma' de pret de ISIS catre SUA, prin intermediul Turciei.

 

Pana la urma la petrol si controlul altor resurse se rezuma acest razboi...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...