Jump to content
Catalin.

Automobilism

Recommended Posts

Un topic cu aroma de combustibil si despre 4 roti, 2 roti, 3 roti. O pasiune cu motoare in 4 sau 2 timpi, cu realizari si probleme.

Share this post


Link to post

Avand in vedere ca automobilismul este o mare pasiune a mea si ca voi ati "umplut" topicul cu postari, voi incepe tot eu. Cu ce? Nu stiu, hai sa incep cu masinile pe care le-am avut si cum mi s-au parut:

In 2008 mi-am luat permisul de conducator auto, cateegoria B. Scoala am facut-o in Bucuresti ( mi-a prins bine ca am facut-o in agloeratia aia infernala - niciodata nu am oprit motorul la plecare si niciodata nu am avut vreun accident..nici macar vreo zgarietura pe vopsea din vina mea). In scoala am condus un logan 1.5 dci timp de 26 de ore, ultimele 2 sedinte ( 4 ore in total) facandu-le pe skoda octavia tour, 1.9 tdi . M-aduc aminte ca mi se parea enorma masina fata de logan si imi faceam probleme cum ma voi descurca daca ma pune militianul sa fac parcari ( bot mai lung, bord mai mare, mai plonjat in interior...ce mai, eram fleasca). M-am descurcat fara probleme la traseu si am luat permisul. Prima mea masina a fost faimosul mic gigant, un matiz chel. Venind de pe diesel-uri din scoala, speriam jumate din podul Grant pe urcare, cand plecam cu matizul de 800 cc in panta ( ne miscam ca melcul, era aglomeratie seara de seara). O turam blana, dadeam putin drumul la ambreiaj, urcam 2 metri si se oprea coloana. Peste 10 secunde, repeat. Totusi, m-a tinut cu stoicism masina cam un an, pana am vandut-o ( nu stiam nimic despre masini, nici uleiul nu l-am schimbat in aia 21000 km facuti) . A urmat un Cielo pe GPL in care ti-era frica sa aprinzi o tigare ( mirosea inauntru ca in interiorul buteliei). In rest, o masina banala, imi faceam treaba cu ea si atata tot. Nici foarte buna, dar, in afara de un rulment nu am schimbat nimic la ea  ( aa, si uleiul +filtre ca aflasem intre timp ca trebuie). Apoi am avut masina care mi-a ridicat pasiunea pentru mecanica si masini la rang de arta : citroen Xantia, benzina, 1.6 . Ma nene, aasa masina temperamentala nu am avut si sper ca nu voi mai avea niciodata. Practic se strica in timp ce mergeai cu ea.... a fost masina care mi-a creat reflexul de a sta cu morcovul in fund de cate ori plecam la un drum mai lung ( o merge bine, oi ajunge fara defecte, s-o strica ceva....). Era ca la loto. Nu stiam daca ajung fara stricaciuni la destinatie sau  nu. Am invatat mecanica fara sa vreau ( in general urasc mainile slinoase si murdare de ulei) . I-am schimbat singur pana si unitatea de comanda clima si ceasurile de bord. Culmea, functionau dupa aia. I-am desfacut si inlocuit garnitura de chiuloasa de 3 ori in 4 ani. A 3-a oara o pusesem de o luna si mi s-a indoit o supapa....trai nineaca ! I-am incarcat sferele hidraulice, i-am reparat sistemul de evacuare de 2 ori, i-am inlocuit bucsi si rulmenti de n ori ( le manca ca pe paine). Dupa vreo 5 ani si o poala de bani sa o aduc pe linia de plutire am hotarat sa o vand. Normal ca nimeni intreg la cap nu cumpara asa ceva...doar nu sunt masochisti. Asa ca zace si acum pe la tara si o mai frec pe coclauri de cate ori am ocazia. Culmea e ca, desi acum am alta masina si nu o mai folosesc zilnic si mi-as permite fara probleme sa o repar fara probleme daca pica ceva ..a dracului nu se mai strica..o bag pe toate drumurile, prin toate gropanele, pe toate dealurile, cu suspensia ba pe normal, ba inaltata la maxim ( fara a tine cont de limita de viteza de 10km/h in cazul din urma),  ba lasata in jos pe " kart mode" si se incapataneaza sa functioneze fara repros....sa-mi trag una ! In sfarsit, din sudoarea fruntii am cumparat ceva mai nou : o ibiza neagra, 1.4 benzina ( da, ascutitoare). A fost masina care m-a vindecat de fobia drumurilor lungi ( mostenita de la citroen). N-am avut ce-i reprosa, pe langa mentenanta obisnuita ( ulei, filtre, lichide, cauciucuri, placute de frana) necerandu-mi nimic. Ma indragostisem de masina aia : stabilitate de invidiat, mica, usoara, 101 cp,  motor vioi intre 4-6000 rpm, ieftina la intretinere, consum mic, fiabilitate. Am tinut-o pana anul trecut , cand proaspatul membru a "reclamat vehement" lipsa spatiului din portbagaj...daca bagam carutul, nu mai aveam loc decat de un pachet de servetele. Asa ca am vandut-o , cu regret, si am luat ceva mai mare, mult mai nou, mult mai sigur si mai neamuzant decat ibiza ( nu stiu daca voi retrai senzatia cu ibiza  pe Transfagarasan, unde efectiv nu m-a interesat consumul si am tinut-o doar intre 5-6000 de ture pe urcare...foarte misto). A fost ultima mea masina de fun... :(

 

Criteriile mele in selectia unei masini :

- neaparat benzina  ( fac max. 10.000 pe an, e silentioasa, mai amuzant de urcat in ture)

- niciodata noua ( sh de 2-6 ani, cu istoric verificat si paraverificat)

- nu neaparat nemteasca ( nu inteleg chestia asta cu masinile nemtesti, vw in special)

- cat mai sigura

- cu 10-15% mai ieftina decat banii pe care sunt dispus sa-i dau la achizitie ( de restul imi schimb automat distributie, toate lichidele, toate filtrele, placute, becuri, un detailing profi, tratamente pentru vopsea..etc)

- niciodata categoria : am 5000 de euro, sa-mi au audi A4, bmw seria 3 sau mercedes c ? ( e plin netul de ei, nu pot fi facuti sa inteleaga ca de banii aia nu ai cum sa iei masina zdravana la cap, sub 350-400.000 km reali )

- niciodata de la samsar .

E mult pentru un post....mai revin.

 

Share this post


Link to post

Am un Vw de 8 ani și pot să spun că e o mașină ok.

Are 131cp(96kw),e spațioasă și nu foarte scumpă la întreținere.

Are un consum mediu de 7l la suta de km, portbagaj imens și habitat pe măsură.

Singurele schimburi pe care i le-am făcut au fost cele normale, ulei,filtre,distribuție,discuri, plăcute,iar singura defecțiune majoră a fost atunci când mi s-a astupat gaura de evacuare a apei, aflată sub baterie cu niște nenorociri de frunze,nu am verificat, nivelul apei a crescut și mi-a pătruns în sistemul de frânare.A venit iarna,apa a înghețat și intr-o dimineață când mă duceam către job am rămas în trafic fără frâne,mai aveam puțin și franam ca in Fred și Barney.

Am fost nevoit să schimb absolut tot sistemul de frânare cu aproximativ 1500 Ron dar alte probleme nu am avut cu bestia mea.

Motorul are viață,e impecabil și cred că o să mai țin bestia câțiva ani daca continua sa fie fair-play fata de mine.

 

 

Share this post


Link to post

 

Wv golf 4 tdi motorul Alh, cunoscatorii stiu de ce, o am de vreo 7 ani si vreo 350 de mii km facuti, mege impecabil cu toate ca la doi ani dupa ce am luat-o am schimbat toata fata, radiatoare, far, intercooler ,noroc ca mecanica mi-a placut si manopera am facut-o eu(nu sunt de meserie) am vrut sa vad daca masinile germane sunt tancuri :)),am incercat sa cobor o vale intr-o iarna si reuseam,dar pe la jumate se formase un strat de gheata de la condensul podului care trecea peste,nu am mai avut nici un control,am tras sa ma duc in zapada sa scap cu daune minime,dar sub zapada era o pietricica de vreo 300 kg,a aparut acolo deodata, de vreo 3 luni a cam stat pe dreapta,merg cu a fratelui meu sa nu ruginească cat e plecat,un golf 6 1.8 TSI 160 CP. 

Dar un prieten imi da senzatii cu o Honda Hornet si parca, parca as trece si eu pe roti. 

Share this post


Link to post

 @ Catalin - nu neaparat nemteasca ( nu inteleg chestia asta cu masinile nemtesti, vw in special)

Masinile nemtesti nu mai sunt nemtesti. Opel de exemplu, din 1980 si ceva, apartinea General Motors. Gm mai detinea printre altele in Europa si Rover sau Jaguar, nu mai stiu exact ce brand dar era 1 nascut in Anglia. Din acest an, Opel e detinut de Peugeot, deci, masina nemteasca este acum frantuzeasca. In mod sigur, deoarece banii trebuie sa vina in Franta, Peugeot va schimba o parte dintre furnizorii de piese. Astfel, grupul Peugeot a ajuns al 3 lea producator de automobile. 

Intr-o discutie avuta ieri cu un dealer Bmw, mi-a spus ca Range Rover este detinut acum de Tata Motors :D http://www.tatamotors.com/investors/financials/68-ar-html/products.html

Revenind putin la Opel, cel putin modelul Opel Astra este fabricat in Polonia :P VW-ul, este singurul brand din lume care in trecut a fost depasit in vanzari de un brand aditional ( Seat ) . In prezent, din grup fac parte printre altele Skoda si Seat. Seat Cordoba chiar este o copie nemascata la exterioar a Octaviei. Renault fabrica in Turcia in draci, Ford la fel .... oamenii ar trebui sa nu se gandeasca la chestii gen nemteasca, frantuzeasca , bla bla. Pt ca fiecare producator va produce unde are costuri mai mici.

 Desi am permis din 1995, in astia 22 ani nu am auzit decat o persoana care si-a cumparat masina pentru dotarile privnd siguranta pasagerilor si culmea, era o femeie care si-a luat masina ptr ca avea bare de protectie in usi. Climatronic bi zona mi se pare on moft, cumva in interiorul masinii este un perete sa ai 2 temperaturi? Bani aruncati aiurea cand un simplu climatronic e suficient. Mai pot continua dar am sa va plictisesc :) 

In alta ordine de idei, nu cred ca intereseaza pe nimeni ce masina am, am avut sau vreau sa imi iau la anul. Am o 'coreeana', apartine de grupul GM dar este construita in Coreea cu motor Holden ( Holden este un producator din Australia care participa si la curse de turisme zonal). In cazul masinii mele, motorul este asamblat in Australia si montat pe masina in Coreea :):):) La anul, cand vine timpul sa o schimb, cel mai probabil am sa imi iau tot o coreeana. Motivul este simplu, avand de 9 ani coreeana, avand Mitshubishi si Toyote la job, cunostinte care detin Toyota, Honda sau Chevrolet ca si mine ( Chevyx vine de la Chevrolet ) , parerea mea este ca asiaticele sunt mai fiabile decat europencele. La asta se adauga garantia mai mare decat la europene, dotarile superioare la acelasi pret si de ce nu,  designul exterior. Vorbind de masini noi ( nu sunt fan sh ) in intervalul de pret 14-18000 euro, in afara de Megane 4 care imi place dar este fabricat in Turcia, mie personal imi place mai mult cum arata Honda, Toyota sau Hyundai decat un Opel, un Seat sau o Octavia. 

 

ps: in final, ca o paranteze, nu exista ' cea mai buna masina'. Toate au diverse probleme. Ieri am auzit de o cunostinta cu un X5  ce trebuie dus in Germania ptr ca la noi nu isi dau seama ce are, e ceva minor la hand free si sistemul audio. Aceea persoana a avut un Ml care i s-a stricat in Grecia. Am avut un x3 motor 2000 benzina, N probleme. La acelasi Bmw, la 60000 km a picat ambreiajul ... in schimb am la job Logan cu 150000 km la bord in care anul trecut am bagat doar 550 lei in revizia obisnuita :P Din pacate, cand facem o achizitie, ne lasam influentati de multi factori care nu ar trebui luati in calcul. 

 

Share this post


Link to post

Alt post, unul prea lung poate plictisi :P

 

@ CATALIN - niciodata noua ( sh de 2-6 ani, cu istoric verificat si paraverificat) 

Un sh, poate avea multe vicii ascunse. Oricat ai verifica istoricul de service, omiti un lucru pe care nu il poti verifica. Stilul de condus sau modul in care a fost exploatata masina aia. Sunt soferi si soferi. 2 ani ajung ca uzura masinii sa creasca fff mult. Intradevar, economia facuta este insemnata. Am vandut Bmw x3 vechi de 5-6 ani, desi avusese in trecut unele probleme de soft, le rezolvasem. Dar, dupa ce am vandut-o, au aparut alte probleme. Reparatia: undeva spre 4000 euro daca imi amintesc bine. 

De sh-uri cu N ani de 120000 km am auzit toti, chiar si o ruda de-a mea. Ulterior a descoperit ca cei 120000 km erau de fapt 320000 :):):)

 

LE: hai sa va povestesc totusi cum mi-am luat eu ultima masina. Desi aveam una luata cum mi-a permis bugetul, mai era nevoie de una. Mi-am stabilit bugetul, 13-14000 euro si am stat 4-5 luni pe forumuri citind despre toate masinile de nivelul ala de pret, in special partea de probleme. Ma hotarasem , rezervasem masina dar am vazut intamplator in ziar o reclama. Imediat, google, mi-a placut ce oferea ca dotari, garantie, urgent pe forum si acolo surpriza. Nici o problema notabila in primii 50000km, decat un uruit la coloana de directie din cauza unei bucsi care trebuia unsa. Si am luat-o. Am 93000 km cu ea si nu regret deloc. In 93000 km si 9 ani, am schimbat in afara de uzuale, amortizoarele fata ptr ca in primii 5-6 ani mergeam mult pe drumuri unde si nu jeep-ul as fi mers slow + recent motorasul care ridica geamul de la sofer. In rest...apa paie si bataie. Consum declarat de producator in oras 9,2, consum scos de mine 8,8-9. Si nu merg batraneste cu ea. Acum ptr ca la anul vreau sa o schimb, deja m-am apucat de drive teste :P Am facut cu Megane 4, urmeaza luni cu Hyundai Elantra, apoi Ford Focus, Honda, Toyota ... in vara cand va aparea si la noi cu noul Lancer ...am timp sa ma decid. Vreau sa vad in primul rand feed back-ul pe care mi-l da masina in trafic, nu vreau sa aleg strict ptr dotari & pret. 

Share this post


Link to post

Nici o problema notabila in primii 50000km, decat un uruit la coloana de directie din cauza unei bucsi care trebuia unsa. Si am luat-o." - deci ti-ai luat Hyundai Accent :D

Holden e divizia australiana a OPEL, care era detinuta de GM ( actualmente de PSA ).  

Seat Cordoba este identica cu Skoda Rapid, nu cu Octavia.

Dupa cum am specificat mai sus, am avut doar masini sh din mai multe motive ; sincer, nici nu-mi permit sa dau 14-16000 de euro pe o masina noua si sa o folosesc ocazional. La mine masina personala pot spune ca e un moft nu neaparat necesar deoarece de 10 ani conduc masinile companiei full time...a mea zace si cate 2 saptamani nepornita in parcare. Avand in vedere ca, la fel ca orice pe lumea asta, se devalorizeaza, nu mi se pare ok dpdv financiar sa investesc o suma mare intr-o masina noua si sa se devalorizeze adunand praf in parcare. Ca idee, cu auto de serviciu fac 20-25k km pe an...cu auto personal, maxim 7-9k pe an. Adica, eu schimb uleiul la an, nu la km :D .

Share this post


Link to post
Acum 3 ore, haua26 a spus:

 

Wv golf 4 tdi motorul Alh, cunoscatorii stiu de ce.....( pentru ca e singura masina la care consuma  ca o drujba .........3/4 combustibil, 1/4 ulei :))))  )

Dar un prieten imi da senzatii cu o Honda Hornet si parca, parca as trece si eu pe roti. ( si eu ma gandeam ca golful pe senile nu e chiar asa confortabil :P  )

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post

Nu mi-am luat Accent Catalin, am spus mai sus de la ce vine Chevyx :) 
Rapid, Octavia, tot Skoda e ptr mine. Daca as vrea sa ma autoflagelez da, mi-as lua Skoda :) 

Ti-am inteles din prima rationamentul, fiecare e stapan pe banii lui. Nu zic ca gresesti, in functie de caz poate fi o idee buna sau rea. Eu Fac in jur de 10000 anual cu masina persoanala dar, prefer noua si pe benzina :P Mi-ar place si un motor dar sunt convins ca as muri curand daca mi-as lua unul .

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
1 oră în urmă, Catalin. a spus:

 

:)))))

Ba chiar nu mananca ulei chiar si dupa atatia km si da aveam nevoie de o masina diesel,care consuma putin, nepretenţioasă, fara prea multe electronice si senzori,faceam suta de km la zi,doar munca si casa, daca mai aveam si treaba, ajungeam la 150 km pe zi,am avut weekend-uri in care am facut si 500 km, mergea non stop.

Hornetul face parte din alta categorie de motoare,Naked,unde combina confortul cu sportivitatea.

Chevyx,la noi mentalitatea soferilor inca nu a ajuns la cea de afara, nu ti se acorda prioritatea care trebuie si nu esti deloc respectat,cei cu motoare au o eticheta pusa deja(do natori de organe) si sunt vazuti ca niste ,,paria".De aici si frica motociclistilor.De cate ori plec cu amicul meu, cel mai mult am teama de reactia soferilor si nu de faptul ca oricand pot zbura de pe motor din vina mea.Dar la senzatia avuta cam uiti de astea. 

Edited by haua26

Share this post


Link to post

Doua intrebari: 

1. Stie cineva cat costa achizitia si montajul de folie autorizata pe geamurile laterale spate si luneta ( ceva recent, nu "mi-am pus eu in 2010 si am dat 3 milioane "  ) ?

2. Stiti vreo firma buna prin Ploiesti care face lucrari de genul asta bune calitativ ( si montaj si folie  autorizata ) ?

Share this post


Link to post

Mai bine suni si intrebi :) eu am pus acum fix 4 ani la Autovad in Bucuresti, nu am nici o problema cu ea ( garantie 5 ani ). Daca imi amintesc bine, am platit 300-350 lei. Daca ai drum in Bucuresti, ti-i recomand dar nu stiu daca tipii care mi-au montat-o mie mai sunt la firma asta. 

Share this post


Link to post

Caut si eu un motor de Bmw E30 M3 S14, stiu ca sunt useri de prin toate zonele tarii pe forum si poate cumva aveti centre de dezmembrari prin zonele voastre si treceti pe acolo din greseala, faceti o intrebare va rog,stiu ca se gaseste greu dar nu se stie niciodata.

Share this post


Link to post

Ti-ai luat BMWeu ?  Crezi ca citeste cineva aici? Toti se cearta si fac pe detectivii pe topicul lui Zamolxe...

Dau un telefon acum la 2 centre...daca gasesc ceva iti las mesaj...daca nu, nu.

Share this post


Link to post

E ptr.in prieten, emigrat in Spania, pasionat de Ursuleti, dar in ultimile 2 ore dupa ce am dat search pe google,  am aflat ca de fapt mai bine iti unul din 2003 intreg cu banii astia cat dai numai pe motor, deci nici o sansa in RO, dar daca s-ar gasi cred ca am bea un whisky.S14 ala strica tot.

Ps: am dat-o pe Opel J din 2012 170 Cp.:blink::P

Edited by haua26

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...