Jump to content
Sign in to follow this  
RARES

JagdPanzer IV (Germania, VI, TD) – Vulpea Deşertului

Recommended Posts

Tancuri şi antitancuri… Lupte frumoase, pasiuni uneori scăpate de sub control, nervi, mult timp consumat în bătălii de poveste, dar şi satisfacţii, împliniri şi mici vise virtuale împlinite atunci când performanţa parcă ne depăşeşte aşteptările. Aceasta este Lumea Tancurilor, adică World of Tanks! Vă invit să trăiţi din nou alături de mine senzaţiile, bucuriile şi dezamăgirile pe care le culegem atunci când suntem nişte mici (mari!) eroi de poveste pe Frontul în care cu toţii suntem învingători!

shot_005-1.jpg

TD-urile (Antitancuri – Tank Destroyer) sunt un capitol aparte în acest joc. De regulă fără turelă, cu tunuri puternice menită să străpungă orice blindaj inamic, acestea îmbină în egală măsură calităţi şi… neajunsuri care uneori te ridică spre satisfacţii deosebite, iar alteori, dimpotriva, te (con)duc spre eşecuri dureroase. Povestim azi despre TD-ul german de tier VI, Jagdpanzer IV!

shot_008-1.jpg

La prima vedere pare dezamăgitor. Nu excelează la nici un capitol. Blindaj “subţire” (doar 80 mm faţă, 40 mm pe lateral şi… 22 mm spate!) tun… aşa şi-aşa, 88 mm L/56, cu penetrare 145 mm şi damage mediu de 220/lovitură, viteză relativ mică (40 km/h), Jgpz. IV te determină parcă să-l joci mai cu… teamă! Nu poţi manevra rapid pe câmpul de luptă (deci contează foarte mult unde te poziţionezi de la începutul luptei!), nu poţi spera că blochezi multe lovituri inamice (deci luptele faţa-n faţă, 1 la 1 sunt de evitat), iar puterea tunului nu îţi garantează penetrare la fiecare tragere, mai ales împotriva tancurilor grele, de tier superior sau a celor cu blindaj “desenat” în forme care avantajează devierea proiectilelor. Şi totuşi, mulţi joacă Jgpz. IV! De ce? Probabil, pentru ceea ce oferă această linie mai departe. Două modele de JagdPanther (I la tier VII şi II la tier VIII), apoi JagdTiger (tier IX) şi Jg.Pz.E 100 (tier X)!

Cu toate “defectele” sale aparente, Jgpz IV poate fi însă un instrument important pe câmpul de luptă şi poate contribui (uneori într-o măsură importantă) la obţinerea victoriei. Totul e să reuşesti să te adaptezi la… neajunsurile tancului şi apoi să-l joci cu atenţie, acolo unde el poate performa! Vă invit alături de mine în lupta următoare…

Intrăm pe harta aceea deşertică, Sand River, în bătălie de tier 8…

shot_010-1.jpg

Sunt puţin nehotărât la început. Pe unde s-o iau? Nu m-aş arunca nicăieri în faţă, “la bătaie”… Mă decid, într-un final de început, să rămân undeva în spate, cu “vedere” totuşi spre câmpul de bătălie ca să-mi pot ajuta colegii cu câte o lovitură…

shot_009-1.jpg

Aşa că am să mă îndrept undeva spre H9 şi de acolo voi încerca să mai nimeresc câte un “vitezist” de ăsta care n-are răbdare şi se aruncă repede la bataie…

shot_011-1.jpg

Am ajuns pe colina aceea şi pentru început mă aşez “la primire” pentru cei care vor avansa pe traseul văii care taie harta pe mijloc…

shot_012-1.jpg

Pe traseul aşteptat apare un “Light” inamic, SP I C… I-o trag de bun venit, 210 damage, iar el, în loc să rămână pe loc (!), se retrage…

shot_013-1.jpg

Mi-am făcut încălzirea… Totuşi, observ pe minihartă că bătălia grea se duce în dreapta mea, în zona munţilor. Cum nu prea am rază vizuală până acolo, cred că voi încerca să mă repoziţionez ca să-i prind în vizor pe stimabilii mei inamici…

shot_014-1.jpg

Aşa că m-am mutat ceva mai “sus”… De aici pot prinde mişcările care se fac pe la “intrarea” de la B0-C0

shot_015-1.jpg

Găsesc un Cromwell curajos şi cu 200 damage îl determin să fie ceva mai fricos… Se retrage şi ăsta… Nu înţeleg de ce ăştia se retrag după ce îi lovesc, când ar putea să stea frumos, ca la poză, să-i omor! Of…

shot_016-1.jpg

Nu-i bai, caut altu’… Găsesc un Leo. 226 daune îi dau cu o lovitură. Se retrage şi el. Cred că ăştia-s înţeleşi. Când o-ncasează se retrag ca sa facă loc altora s-o-ncaseze. OK, de acord. Altu’ la rând!

shot_018-1.jpg

Trag iar după Cromwell, dar nu tot ce zboară… intră! Ratez… Nu-i stres. E doar 4-3, suntem la început…

shot_019-1.jpg

Apare un Tiger premium japonez, HT No. VI. Dacă bine mi-amintesc, are exact acelaşi tun ca al meu, aşa că îi trimit un proiectil direct la magazie, 197 damage!

shot_021-1.jpg

Încăpăţânatul de Cromwell nu se lasă! Scoate iar capu’ şi îl “tund” rapid cu o lovitură decisivă: Cromwell distrus! Încep sa mă simt util…

shot_023-1.jpg

Dar în zonă rămăsese şi Tigerul japonez care-mi dă una în freză şi-mi crapă geamu’ de la vizor…

shot_024-1.jpg

No, ziceţi şi voi, ce pot face dacă m-a enervat cu nervii? Îl sinucid tot cu o lovitură: HT No. VI mort! Cu ăştia doi omorâţi de mine scorul s-a întors de la 5-6 la 7-6. Am devenit chiar util!

shot_025-1.jpg

Mă întorc mai spre centru. Acolo îşi fac de cap două tancuri inamice

shot_026-1.jpg

Faza faină e că ambele sunt cu spatele spre mine. Faza proastă rău e că trag câteva proiectile degeaba, fără să nimeresc sau cu deviere din blindaj, moment care mă bagă în ceaţă! Cum naiba nu-i penetrez lovind din spate?

shot_027-1.jpg

shot_028-1.jpg

shot_029-1.jpg

După cum puteţi vedea, scorul oscilează şi se menţine strâns. Acum e 10-10 şi mi-e ciudă de mor! Dacă aş putea distruge măcar unul din ăştia doi care defilează cu spatele la mine aş putea influenţa poate decisiv lupta! Dar ce pot face? Eu, trag, nimeresc, mai trebuie doar să intre… M4A1 Rev mă vede şi trage în mine, dar spre surpiza mea blindajul meu respinge cele 390 damage! Bravo, să-mi trăiesc!

shot_030-1.jpg

Îl prind, în sfârşit, pe TVP VTU cu 239 daune, dar încă nu e mort. Mai are viaţă de o nimereală din partea mea! Calculul e simplu… Dacă-l mai nimeresc o dată nu mai trebuie să trag apoi în el! Ghici de ce?

shot_031-1.jpg

Îl torn pe arătură şi trag! Văd proiectilul cum se duce! Se duce bine… Cu asta îl dau gata!

shot_032-1.jpg

S-a dus, dar… n-a intrat! Doar critical! Pffffff, păi să nu-ţi baţi nevasta când vezi aşa ceva?.. Doamne feri!

shot_033-1.jpg

Asta e… Facem muncă de Sisif, reîncărcăm! Gata… Uite-l (în imaginea de mai jos), ce frumos e! Nu c-aş fi pe “invers”, da-mi place când stă cu spatele! Ce ziceţi, ratez şi acum?

shot_034-1.jpg

N-am ratat! TVP distrus, scorul e 13-10, la inamici au rămas doar două artilerii care… aţi ghicit… sunt vânate imediat de colegi…

shot_035-1.jpg

… şi lupta se încheie cu o victorie frumoasă!

shot_002-1.jpg

shot_003-1.jpg

shot_004-1.jpg

Poate nu e o plăcere extraordinară să joci JgPz IV, poate nu rupi tot pe câmpul de luptă cu el, dar iată că poţi realiza câte ceva chiar şi într-o luptă de tier 8 dacă te păstrezi cu răbdare la locul potrivit! În plus, acest TD chiar te duce ulterior spre nişte antitancuri senzaţionale de tier superior!

Vă mulţumesc pentru că aţi fost alături de mine şi în această luptă, că trăiţi şi experimentaţi senzaţii plăcute aşa cum le trăiesc şi eu aici, uneori prin autoironie sau prin încercări timide de umor, şi vă doresc performanţe mari în bătăliile WoT!

Cu drag, pe curând…

Cornel_ROU

Aveţi mai jos linkul cu replayul acestei bătălii:

http://wotreplays.com/site/3586195#sand_river-cornel_rou-jagdpanzer_iv

  • Upvote 1

Share this post


Link to post

Ce nu inteleg eu din tot ce scrie mai sus, ce vina are nevasta ca nu ai distrus tancul cu primul foc? :):):)

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...