Jump to content
Catalin.

ARL 44

Recommended Posts

Acest blindat a reprezentat renasterea industriei constructoare de blindate franceze, dupa razboi –doar pentru o scurta perioada- fiind cunoscute doua variante, ARL -44 (46,96 tone greutate) si ARL-44 BIS (50,5 tone greutate). Blindatele au dispus de doua variante de turele: ARL-44 E (Experimentale –blindaj: partea fata 100 mm/partea spate 60 mm/partile laterale 60 mm; viteza de rotatie 20º/s; greutate 7 tone; turela era electrica si se putea roti 360º) si ARL-44N (Nouvelle -–blindaj: partea fata 110 mm/partea spate 33 mm/partile laterale 30 mm; viteza de rotatie 22º/s; greutate 6,5 tone; turela era electrica si se putea roti 360º). Erau dotate cu un tun calibrul 90 mm, SA-45/DCA-45 (viteza initiala a proiectilului -1000/1130 m/s; rezerva interna -50 proiectile; rata de foc -6 proiectile/minut.

Tunul dispunea de frana de recul, ceea ce marea precizia tragerii), derivat din cel antiaerian, CA-39; precum si doua mitraliere de calibrul 7,5 mm, Chatellerault -MAC 31REIBEL, cu o rezerva de 5000 de proiectile. Erau motorizate cu agregate Maybach, de captura, in doua variante: HL 230 (575 CP/2500 rpm, greutate 700 kg. Tancurile dotate cu acest motor aveau urmatoarele caracteristici: autonomie 350 km pe sosea; viteza maxima pe sosea 37,25 km/h; puteau urca pante de 60º; traversau santuri de 1,30 m latime; lungime 10,52 m; latime 3,40 m; inaltime 3,20 m; echipaj 5 oameni)/HL 230 P45F (750 CP, greutate 750 kg). Tancurile dispuneau de echipament radio modern, in doua variante: SCR-508 (raza maxima de emisie-receptie 400 m, greutate 100 kg) si SCR-528F (raza maxima de emisie-receptie 750 m, greutate 80 kg).

Cu toate ca erau moderne, tancurile au avut probleme in exploatare, in special la cutia de viteze, frane si suspensii, fiind inlocuite cu tancul american, PATTON M-47 (peste 850 de unitati au fost in dotare, incepand din anul 1953). Cu toate acestea, blindatele au mai fost folosite cativa ani pentru instructie si ca tancuri-tinta. Au existat zvonuri despre o tentativa de export a acestor tancuri, prin anii *50, in Argentina, dar fara a apare dovezi in acest sens.

Share this post


Link to post

..de mere !!!! Ti-ar placea sa fii intr-un Challanger II , Merkava sau Abrams si sa tragi in IS4, E-100, IS-7 , etc ( eventual cu proiectile de ultima generatie, fiind protejat de blindaj compozit, cu viteza mare de deplasare pe orice teren, cu tinta laser si compensare automata a miscarii pe verticala si ruliului)  ?!?!?! Sa fii un fel de Rambo in Tara Piticilor !!!!!!!

Share this post


Link to post

Au existat in interiorul WG niste discutii legate de adaugarea nivelului 11 de tancuri. Problema principala a fost diferenta tehnologica mare intre nivelul 10 si 11. Intr-un final s-a renuntat la idee.

Share this post


Link to post

nu te supara dar cam aceeasi diferenta este intre un is-3 si un kv-1
sau kv-1s si un m2 medium
zic aici de posibilitati de lupta
am avut „norocul” sa nimeresc intr-o lupta cu un tire 3 vs 7
si sincer 2-3 is-3 sau E-100 pot face un merkava sau t-72 sau leopard

Share this post


Link to post

Intre IS-3 si KV-1 nu sunt mari diferente, tehnologic vorbind. Sunt doar diferente de blindaj, calibru tun, mobilitate.

In schimb, intre un Merkava si un E-100 sunt mari diferente tehnologice. Aici intra vedere pe timp de noapte, sistem de pozitionare a tunului cu laser, etc.

Share this post


Link to post

arl 44  ,urat tank  :lol:

Desi suna ciudat, parca aduce a Renault la capitolul design.  :)

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...